COMENIUS PROGRAMA – PUIKI GALIMYBĖ TOBULĖTI
2013-12-11
COMENIUS PROGRAMA – PUIKI GALIMYBĖ TOBULĖTI

 

Žinių, įgūdžių ir sąvokų, kurios įgyjamos mokykloje ar universitete, visam gyvenimui neužtenka. Mokymasis visą gyvenimą suteikia galimybių prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos ir naujųjų technologijų. Todėl labai džiaugiuosi, kad Švietimo mainų paramos fondas suteikia galimybę švietimo atstovams gilinti žinias užsienyje, įgyti patirties ar kelti kvalifikaciją pasirinktuose kursuose bei seminaruose, kuriuos organizuoja Europos šalių mokymo institucijos.

Šiais metais lapkričio 5-17 d. dalyvavau Comenius kvalifikacijos kėlimo kursuose anglų kalbos mokytojams „Kūrybinės veiklos ir motyvacijos skatinimas vidurinėse mokyklose“. Šiuos kursus finansuoja Mokymosi visą gyvenimą programa, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Comenius kvalifikacijos tobulinimo veiklos tikslas – tobulinti bendrojo ugdymo kokybę, suteikiant galimybę mokytojams ir kitam pedagoginiam personalui dalyvauti iki šešių savaičių trunkančiuose mokymuose kitoje šalyje, dalyvaujančioje Mokymosi visą gyvenimą programoje (27 ES šalys narės, Norvegija, Islandija, Lichtenšteinas, Turkija, Šveicarija ir Kroatija). Tokiu būdu dalyviai yra skatinami tobulinti praktinius mokymo įgūdžius ir žinias bei geriau suprasti Europos šalių bendrąją ugdymo sistemą.

Pasirinkau kursus, kurie vyko pietų Anglijos mieste Sautamptone, prie La Manšo sąsiaurio. Šis miestas garsus tuo, kad būtent iš jo į vienintelę kelionę išplaukė įžymusis laivas „Titanikas“.

 Mokymuose dalyvavo dvi grupės – vidurinių mokyklų bei verslo ir technologijų mokyklų anglų kalbos mokytojai. Kiekviena grupė turėjo atskirą kursų programą, tačiau buvo dienų, kai į išvykas ar paskaitas susirinkdavo net 24 dalyviai. Pirmąją savaitę mano grupėje buvo šešios mokytojos, atvykusios iš Vokietijos, Lenkijos bei Bulgarijos. Vėliau prie grupės prisijungė dar 18 mokytojų iš 6 valstybių: Kroatijos, Estijos, Švedijos, Prancūzijos, Suomijos, Italijos.

 Kursai vyko dvi savaites: pirmoji buvo kultūrinė-pažintinė, antroji – praktinė. Pirmiausia buvome supažindinti su Anglijos švietimo sistema bei jos kaita. Edukacinės išvykos į dvi mokyklas leido geriau pažinti šalies švietimo sistemos kaitą  „iš vidaus“ bei palyginti privačią mokyklą su valstybine. Teko lankytis prestižinėje privačioje Warminster mokykloje, įkurtoje 1707 m., bei labai modernioje valstybinėje Bitterne Park vidurinėje mokykloje. Kiekvienoje mokykloje turėjau koordinatorių (mokyklos direktoriaus pavaduotojas) bei gidus (2-3 mokiniai), kurie rūpinosi manimi ir stengėsi, kad turiningai praleisčiau dieną. Buvo apgalvota viskas: ne tik galimybė apžiūrėti mokyklas ir jų materialinę bazę, pabendrauti su dirbančiais mokytojais ir mokiniais, bet ir dalyvauti dienos renginiuose,  stebėti pamokas, bei klausimų-atsakymų sesijų metu aptarti rūpimus klausimus. Buvo įdomu stebėti ir analizuoti privačios ir valstybinės mokyklų ugdymo programų, ugdymo proceso organizavimo bei neformalaus ugdymo skirtumus.

Edukacinių-pažintinių ekskursijų metų teko patirti daug malonių akimirkų: aplankėme įžymiąsias Salusbury ir Winchester katedras, legendinį Stonehenge bei karališkąjį Londoną, mėgavomės nuostabia kelione laivu Temzės upe. Neišdildomą įspūdį paliko susitikimas su Sautamptono miesto meru: apžiūrėjome jo darbo vietą, posėdžių salę, susipažinome su darbo specifika bei darbotvarke,  netgi pasimatavome senovinius šerifo bei mero drabužius. Susitikimas baigėsi šiltu pokalbiu vaišinantis angliška arbata bei sausainiais.

Ne mažiau įspūdingai organizuota buvo ir antroji savaitė. Užsiėmimų metu su charizmatiška dėstytoja Lucy Norris teko išbandyti aktyvius mokymo metodus, diskutuoti aktualiomis temomis: švietimo sistemų skirtumai, užduočių parinkimo kriterijai pagal mokinių mokymosi tipus, vadovėlių (ne)reikalingumas pamokoje, technologijų panaudojimo galimybės/būtinybė, (įsi)vertinimas, mokytojo darbo refleksijos svarba ugdymo procese ir dar daugeliu kitų. Didelis dėmesys buvo skiriamas grupiniam darbui, kūrybiškumo skatinimui bei alternatyvioms mokymo priemonėms.

Projekto dalyviai tradiciškai apgyvendinami šeimose. Po kiekvienos turiningai praleistos dienos mūsų (manęs ir vokietės Birgit) laukė šeimininkės Wendy paruošta vakarienė. Teko ragauti įvairių nacionalinių patiekalų: piemens pyrago (Shepherd‘s pie), namuose ruoštų  žuvies ir skrudintų bulvių (fish and chips),  Jorkšyro pudingo su svogūnų padažu. Šeimininkė buvo visada paslaugi, rūpestinga ir dėmesinga.

Esu dėkinga Švietimo mainų ir paramos fondui už suteiktą nuostabią galimybę tobulėti. Beje, Comenius programoje dalyvauju jau antrą kartą (2007 m. kvalifikacijos kursai Oksforde) ir mielai dalyvaučiau dar ne kartą. Galiu drąsiai teigti, kad Comenius kvalifikacijos tobulinimo kursai - tai ne tik galimybė gilinti profesines žinias, tobulinti mokymo įgūdžius, susipažinti su švietimo tendencijomis Europoje, tai taip pat ir socializacijos pamokos, padedančios atsikratyti stereotipų ir baimių, suteikiančios pasitikėjimo savimi bei užgrūdinančios ir įkvepiančios naujiems darbams.

Nuorodos